YOUR INTERNET EXPLORER IS NO LONGER SUPPORTED

You are using an old version of .
To improve your experience using our website, we strongly recommend to update your browser to its latest version or download one of the following browsers:

Google Chrome (recommended): Download here
Mozilla Firefox: Download here
Microsoft Edge: Only available with Windows 10
Microsoft Internet Explorer (IE10+): Only available with Windows Vista and upwards

Vai veselīgs dzīvesveids var palīdzēt ietaupīt naudu?

Rūpes par fizisko un mentālo veselību ir viens no labākajiem veidiem, kā dzīvot ilgāku un pilnvērtīgāku dzīvi. Papildus šīm priekšrocībām, rūpējoties par sevi, Tu ietaupīsi arī naudu.

Ja Tu vēlies dzīvot veselīgāk, tad šis ir īstais brīdis sākt. Lielākai motivācijai noderēs arī finansiālais aspekts - turpinājumā pieci veidi, kā veselīgs dzīvesveids var palīdzēt ietaupīt naudu.

Fiziskās aktivitātes samazina veselības aprūpes rēķinus

Fiziskās aktivitātes uzlabo garastāvokli, paaugstina enerģiju, uzlabo miegu un pagarina mūžu. Pietiek ar 30 minūtēm fizisko aktivitāšu dienā - pat ātra pastaiga ir nozīmīga. Tātad, uzvelc sporta apavus un dodies ārā.

Aktīvs dzīvesveids atstāj arī pozitīvu ietekmi uz Tavu bankas kontu - regulāras fiziskās aktivitātes samazina hronisku slimību risku, ieskaitot sirds slimības, paaugstinātu asinsspiedienu, noteiktus vēža gadījumus, insultu un diabētu. Šie veselības traucējumi var radīt arī nopietnus izdevumus, tāpēc, palīdzot tos novērst, iespējams, ietaupīsi naudu par medikamentu iegādi, vizītēm pie ārsta, uzturēšanos slimnīcā.

Kaitīgo ieradumu atmešana samazina izdevumus

Tu vari sportot, bet tas neko daudz nedos, ja Tu joprojām smēķē paciņu dienā. Galu galā cigaretes palielina hronisku slimību, piemēram, vēža un sirds slimību risku.

Turklāt smēķēšana ir ļoti dārgs ieradums. Pieņemsim, ka Tu smēķē vienu paciņu dienā un tā izmaksā 3,50 eiro. Gada laikā tie ir apmēram 1270 eiro. Turklāt vēl ir arī visi medicīniskie izdevumi, ko noteikti nevēlies maksāt. Ietaupi savas finanses un veselību, atmetot smēķēšanu, vienlaikus arī palielinot vērtību savai dzīvei. Šī ieraduma maiņa var nenotikt vienas nakts laikā, bet Tu vari to izdarīt, ja vien paliksi apņēmības pilns.

Izvairies no svara svārstībām un tērē mazāk apģērbam

Svara svārstības var būt īsti emocionālie kalniņi. Turklāt straujas svara svārstības nozīmē arī to, ka ik reizi nepieciešama arī jauna garderobe. Pilnīgi jauns drēbju skapis katru reizi, kad mainās ķermeņa aprises, no finansiālā aspekta noteikti nav nekas labs. Sasniedzot veselīgu svaru un saglabājot to ilgtermiņā, jutīsies lieliski un nebūs vajadzīgs aizdevums, lai regulāri nomainītu visu garderobi.

Ēd veselīgāk un tērē mazāk neveselīgām uzkodām

Vai esi kādreiz dzirdējis teicienu “Tu esi tas, ko tu ēd”? Ļoti iespējams, nevēlies būt liels hamburgers. Pastāv kļūdains uzskats, ka veselīga ēšana var būt diezgan dārga, taču, plānojot ēdienreizes un izvairoties no neveselīgām uzkodām un maltīšu ieturēšanas ātrās ēdināšanas restorānos, iespējams viegli ievērot budžetu, kas faktiski var būt mazāks nekā visiem tiem, kas regulāri ēd ārpus mājas un izvēlas neveselīgas uzkodas.

Pusdienu ņemšana līdzi uz darbu palīdz ietaupīt

Ja Tev ir tendence strādāt visu dienu, līdz brīdim, kad izsalkums vairs nav izturams, Tu droši vien izdarīsi ne to labāko izvēli, dodot priekšroku ātram risinājumam - kaut kam neveselīgam un dārgam. Savukārt tas nenāk par labu ne Tev pašam, ne maciņam.

Pusdienu iesaiņošana ir veselīgāka naudas taupīšanas alternatīva. Piemēram, iztērējot 5 eiro dienā pusdienām darba nedēļas laikā, tiek iztērēti aptuveni 110 eiro mēnesī un 1320 eiro gadā. Turklāt pusdienu līdzi ņemšana nozīmē, ka Tev nevajadzēs izdarīt neveselīgas izvēles.

Protams, svarīga līdzi ņemamo pusdienu sastāvdaļa ir veselīgu iespēju izvēle. Noteikti iesaiņo pietiekami daudz uzkodu, ievērojot veselīgas vadlīnijas, lai izvairītos no naudas tērēšanas neveselīgo uzkodu tirdzniecības automātā.

CreditOn.lv © 2007 - 2022